PRIMENjENE UMETNOSTI VAŽAN DEO PROJEKTA IZGRADNjE BEOGRADSKOG METROA

Sporazum o saradnji za aktivno uključenje studenata i nastavnog osoblja u projekat izgradnje beogradskog metroa potpisali su juče dekan Fakulteta primenjenih umetnosti prof. Goran Čpajak i direktor JKP „Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović. Ovim preduzeće dodatno razvija saradnju sa fakultetima u cilju unapređenja struke, inovacija i tehnološkog razvoja i, od ustanova iz prvenstveno tehničke struke, proširuje je i na fakultete iz oblasti društveno-humanističkih nauka.

Na događaju “Gradimo METROpolu” koji je ovom prilikom organizovan na fakultetu, dekan G. Čpajak istakao je značaj saradnje, kako za projekat, tako i za fakultet i studente, posebno one koji će raditi na osmišljavanju i razvoju različitih vizuelnih rešenja u fazama izgradnje metroa u srpskoj prestonici. “Naš fakultet ima tradiciju dugu više od sedam decenija i imali smo priliku da učestvujemo u mnogim velikim i značajnim projektima još iz vremena stare Jugoslavije. Kadar sa Primenjenih umetnosti je osmislio i izradio grafička i dizajnerska rešenja i 70-ih godina prošlog veka, kada su postojale indicije o izgradnji metroa, i ta rešenja postoje i danas u arhivama profesora ove akademske institucije. Naši studenti i stručnjaci su veoma zainteresovani da doprinesu projektu beogradskog metroa i već imamo konkretne ideje i predloge. Takođe, postoji mogućnosti i uključivanja teme metroa i u neke od naših nastavnih programa.”, naveo je G. Čpajak.

Pred punim amfiteatrom FPU, u razgovoru sa studentima, A. Mladenović predstavio je osnove projekta izgradnje beogradskog metroa i naveo važnost uključenja domaćeg znanja i domaćih stručnjaka, u različitim domenima i aspektima. “Mi vidimo Primenjene umetnosti kao važnog partnera, jer uporedo sa radovima koji podrazumevaju projektovanje i izgradnju i Depoa i samih stanica, šinskog sistema, i dr. neophodno je da se pripreme i sva vizuelna rešenja.

Eksterijer i enterijer budućih stanica će biti i svojevrsno ogledalo metroa i Beograda, i sa fakultetom već razgovaramo kako će biti osmišljeni detalji i rešenja, posebno za neke od centralnih stanica kao što su Savski trg, Trg republike, Bajloni, Slavija, Karađorđev park i druge. Ove stanice su na mestima od istorijskog, umetničkomg i kulturnog značaja za Beograd i ovde vidimo dodatnu vrednost metroa i mogućnost da se i kroz same stanice kao mesta na kojima će dnevno cirkulisati veliki broj putnika predstave naše znamenitosti.”, istakao je A. Mladenović.

JKP „Beogradski metro i voz” nastavlja saradnju sa fakultetima i nova prezentacija planirana je na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Beogradu tokom maja ove godine.


Štampa