Младеновић: Метро у Гуангџоу користи 3,2 млрд путника годишње, важно искуство за Бeoград

Директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић изјавио је да је метро у граду Гуангџо један од најорганизованијих и најфункционалнијих метроа у Кини и додао да га годишње користи више од 3,2 милијарде путника, као и да ће њихово искуство бити  изузетно значајно за градњу метроа у Београду. Како је речено на састанку, само метро у Гуангџоу има више од 750 километара дужине, док међуградске линије обухватају 338 километара.  Радови на метроу у граду Гуангџо рађени су уз помоћ ТБМ машина, односно "машина кртица", које за израду метроа у Београду стижу у Србију другој половини 2026. године.

Делегација ЈКП "Београдски метро и воз" састала се данас са компанијом "Гуангџо метро" у кинеском граду Гуангџоу и том приликом су се додатно упознали са развојним плановима и постигнућима ове компаније. Младеновић је овом приликом истакоа да су за пројекат метроа у Београду изузетно важни поуздани партнери, као сто је "Гуангџо метро".

Младеновић је, након обиласка метроа у граду Гуангџо, рекао за Танјуг да је имао прилику да види њихов оперативни центар где управљају са 19 линија метроа, као и да је сарадња са том компанијом изузетно значајна за пројекат Београдског метроа.

"Они су и оператер и представник града који управља метроом, а имају и одељење за дизајн. Сарадња са Гуангџо метроом траје више од годину дана и њихови стручњаци су присутни у Београду, заједно са компанијом PowerChina, и раде на дизајну наших станица и тунела", додао је он.

Како је навео, компанија "Гуангџо метро" је добар пример целој Кини и додао је да су присутни у много земаља, а њихово искуство ће бити веома значајно за Београд. Младеновић је нагласио да је град Гуангџо пре 20 година имао само три милиона становника, а данас има више од 20, тако да би без метроа, како је рекао, живот у овом граду био готово немогућ.

Грађанка Му Венћин из тог града рекла је за Танјуг уг да свакодневно користи метро, највише линију 3, 2 и 4, и мисли да је јако добро превозно средство. "Од станице до станице стиже се за два до три минута, а за исту релацију чак 20минута аутомобилом. Превоз метроом штеди време, а и карте су јако повољне што је битно за нас студенте", додала је она.

Грађанка Чен Таиц објаснила је за Танјуг да је станица метроа поприлично велика и да корисницима пружа осећај модерног простора. "Данас смо у Гуангџоу и мислим да је метро баш добар, има директна линија од Гуангџоа до Фошана и вожња траје око 40минута, лако се стиже", рекла је она. Како каже, карте су јефтине и ученици плаћају само пола цене.

Лан Ђилин рекла је Танјугу да сваки дан користи линије метроа и додала је да се метро креће великом брзином. "То је превозно средство које врло радо користим", додала је она.

На крају данашње посете, делегација ЈКП “Београдски метро и воз” Београд је обишла и тренинг центар компаније "Гуангџо метро". У оквиру званичне посете Кини обишла је и производне погоне компаније за тешку индустрију кинеске железничке градње (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), задужене за израду ТБМ (TBM - Tunnel Boring Machine) за потребе београдског метроа. Ове машине, познате и као "кртице", кључне су за ископавање тунела и представљају једно од најзначајнијих улагања у савремену технологију у оквиру пројекта. Оба ТБМ-а биће допремљена у Београд у другој половини 2026. године, чиме ће почети најзахтевнија и најважнија фаза изградње метроа. Овај сегмент посете је посебно значајан јер ће се ЈКП "Београдски метро и воз" упознати са комплетном методологијом, детаљима и процедурама израде машина, на лицу места.

Извор: Танјуг


Штампа