На делу железничке пруге између станица Београд Центар и Стара Пазова, од дана 25. јула 2018. године, почели су радови на реконструкцији постојећих и на изградњи нових инфраструктурних капацитета који битно утичу на начин организовања и регулисања саобраћаја возова. Планирано је да ови радови трају 36 месеци, током којих се, осим планираних интервалних затвора, неће обустављати саобраћај возова на наведеном делу пруге.
Мастер планом саобраћаја у Београду, документом који је усвојила Скупштина града Београда, дефинисане су трасе будуће две линије метроа и четири линије градске железнице – БГ:воза.
ИСТОРИЈАТ БЕОГРАДСКОГ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ ЧВОРА
Изградња железничке инфраструктуре у Србији започета је у другој половини XIX века изградњом пруге и станичне зграде, са сврхом повезивања са железничком мрежом Европе.