RATP партнери максимално посвећени процесу пројектовања и оптимизације инфраструктуре београдског метроа
Висока делегација у саставу борда директора и експерата за развој у оквиру француске компаније за управљање јавним превозом у Паризу – RATP, боравили су у тродневној радној посети ЈКП „Београдски метро и воз“. Посета је организована у оквиру партнерства RATP и „Београдског метроа и воза“ за рану оператерску подршку у процесу пројектовања и оптимизације инфраструктуре метроа у српској престоници. Стручњаци из Париза су током боравка у Београду детаљно упознати и са планом, процесом и свим корацима у оквиру изградње београдског метро система.
Андреја Младеновић, директор ЈКП „Београдски метро и воз“ истакао је овом приликом важност посете, као и значај експертске подршке партнера из RATP, посебно у овој почетној фази, нагласивши француским колегама да учествују у једном од највећих државних пројеката у нашој земљи. А. Младеновић је додао да је изградња сигурног и ефикасног метро система у Београду круцијална за унапређење јавног превоза, приступачности и мобилности у главном граду, али и шире, за свеобухватни економски и технолошки развој друштва. Фредерик Ноел, директор у делу за развој RATP групе, напоменуо је да је ова француска компанија, са вишедеценијским искуством у области развоја система јавног превоза, максимално посвећена резултатима у развоју оператерске подршке за београдски метро и воз. RATP ће своја знања и експертизу из Париза и других француских градова, али и из 14 држава са четири континента где су ангажовани на глобалном нивоу, са више од 1,5 милијарди путника годишње који користе њихове услуге, прилагодити конкретним потребама и специфичностима које се односе на развој метро система у Београду.
Француски партнери су, у пратњи домаћина из „Београдског метроа и воза“, на почетку посете обишли радове на изградњи депоа на Макишком пољу, као и део трасе прве линије метроа и станице од Трговачке улице, Пожешке, преко Аде, Сајма, Мостара, Савског трга, Трга Републике, Скадарлије, Панчевачког моста, Карабурме, до станице - Миријево. Након обиласка терена, уследио је низ експертских састанака челника RATP са ЈКП „Београдски метро и воз“, ЈП „Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда“, са београдским Секретаријатом за јавни превоз, главним извођачима радова, кинеском фирмом PowerChina, те немачком Deutsche Bahn и француском Systra, компанијама задуженим за управљање пројектом изградње београдског метроа. Поред званичног дела, представници RATP одржали су и дводневну радионицу за запослене у „Београдском метроу и возу“, обрадивши теме у вези са аутоматизованим метро системом, безбедношћу и контролом и операционализацијом депоа на Макишу.