ПОТПИСАН УГОВОР ЗА ПРОЈЕКТОВАЊЕ ЛИНИЈЕ 3 БЕОГРАДСКОГ МЕТРОА

ЈКП "Београдски метро и воз" обавештава да је у поступку јавне набавке за израду пројектно-техничке документације за Линију 3 београдског метроа изабран конзорцијум предвођен компанијом ЦРДЦ - Кинеска корпорација за пројектовање железница, огранак Београд Савски венац (енг: China Railway Design Corporation Serbia).

У изабраној групи понуђача поред ЦРДЦ-а, као носиоца листе је и реномирана компанијa Луис Бергер Д.о.о. са Ко дизајн Д.о.о. Београд, уз подршку домаћих подизвођача. Уговор „Израда пројектно-техничке документације: Студија оправданости са Идејним пројектом и са Студијом о процени утицаја на животну средину за линију 3 београдског метроа“ потписали су јуче директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић и секретар Секретаријата за јавни превоз Града Београда Радован Кремић са Јен Џонгјином, испред огранка ЦРДЦ-а у Србији.

Укупна вредност закљученог уговора износи 2.285.400.000,03 динара без ПДВ-а (2.742.480.000,04 динара са ПДВ-ом), што је значајно ниже од процењене вредности од 2.950.000.000,00 динара без ПДВ-а. Овај успех представља резултат транспарентног и професионалног поступка, који је привукао водеће домаће и стране компаније из области пројектовања метро система. На јавни позив пристигле су четири понуде реномираних компанија, а изабрани понуђач остварио је највишу оцену.

ЦРДЦ више од 70 година је водеће пројектантско предузеће у области железничког, градског и саобраћајног инжењеринга. Укупно су пројектовали више од 46.000 км пруга, укључујући 11.000 км брзих железница, као и метро линије и транспортне чворишта у многим градовима. Предузеће је сертификовано према ИСО9001 стандардима за квалитет, заштиту на раду и заштиту животне средине. ЦРДЦ има богато искуство у реализацији инфраструктурних пројеката у Републици Србији, што додатно гарантује квалитетну и професионалну израду Студије оправданости са Идејним пројектом и Студијом о процени утицаја на животну средину за будућу Линију 3 метро система у Београду.

Планирана је изградња три линије метроа, а концептуално решења за Линију 3 предвиђа трасу од Бежаније до Бањица, са ектензијом до будућег Биокампуса. Укупно време путовања од почетне до последње, од укупно 22 станице предвиђене на овој линији ће бити 38 минута, са укрштањима са Линијом 1 на Тргу републике и са Линијом 2 код Арене. Израдом пројектне документације и будућом изградњом Линије 3 Београд ће добити потпуно интегрисан систем јавног превоза, са три линије метроа, седам линија БГ воза и осталим линијама градског превоза. Ово ће значајно утицати како на унапређење јавног превоза у главном граду и побољшање укупног квалитета живота Београђана и шире, тако и на свеобухватни привредни и технолошки развој читавог друштва.


Штампа